Tuesday, February 1, 2011

PENGALAMAN MELAHIRKAN HAKIMI

Semasa di kg aku selalu menghitung hari bila lg BB nk kuar mmg x sbr sgt2..EN Hubby hari2 call tnya skit dah ke...cian dia..ank pertama mmg teruja kan..sama2 xdek pngalaman nk hadapi situasi tu.pd 20/11/2007 (isnin) cam biasa g check up kt klinik desa...nurse tu ckp xdek tanda apa2 lg ni tp kalo dah ada tanda trs g hosptl..aku ckp ok. blik g klinik smpat pusing2 ngn adik shopping mkanan..masa bli mknan ada makcik tu tnya "ni dah bapa bulan dah ni cz makcik tngok prt tu cam dah kebwh dah" aku ckp...ngh tunggu hari makcik ni pun br balik klinik..hee.hee.

Sampai umah masa tu kul 11.30am en Hubby call sakit tak...kita pun critalah....dia ckp nk abg balik tak? kita ckp xyahlah cz xdek apa2. lps mkn..aku dudukla kt "kerusi malas" x pasti napa org panggil krusi tu krusi malas...hee.hee. Masa tu aku rasa lain sgt prt krap mnngeras+rasa nyut2 kt ari2..aku diam lg...pastu mak tanya napa..sakit ke...aku ckp xlah..ok je..cz mak tngok muka lain..kebtulan masa tu abah nk kuar g jerantut...Ble mak tngok keadaan ita mak ckp ngn abah xyah g lah..nnti kalo ada apa2 ssh.(sbnrnya xdek apa pun cz mmg x rasa skit)Abh ckp abh nk cr brg....abh siap kasi no tel AMBULANS lg hee.hee kalo ada apa2. kul 1.00pm aku g mandi solat zhor & rehatkan dri (tidor) kul 4.00pm aku terjga cz En Hubby call dia ckp nk balik dia x sdp hti kbtulan bdk opis dia admid wad ari tu cz tanda2 nk bsalin aku ckp ikutlah (dlm hati berbunga riang cz hubby nk balik hee..hee )

Lepas hubby call aku rasa x slesa baring cam senak yerlah prt ngh besarkan...mak ckp napa? kita ckp xdek apa2 senak2 je...kbtulan abah balik dr jerantut..mak pun cterlah kt abah & srh abh panggil Bidan Abor.Masa bidan tu dtg...dia urut2 dia ckp ooowh lmbt lg..(pdahal esok dah due) dia urutlah betulkan kedudukan kpla BB agr nnti mdh kluar.Malam tu kul 10.00 mlm hubby sampai..suka sgt2 hee.hee mlm tu teringin nk mkn cekodok bilis ank buahku..byk aku mkn..pastu siap cr rambut gatal lg hee.hee sambil tengok tv. En hubby dah tidor aku stilll kt luar borak2 hee hee kul 12.00 baru msk blik tdor..dlm hati tertnya gak bilerlah BB nk kuar cz ari tu dah 21/11(due date dah) aku smpat tdor 1 jam je..kul 2-3 am aku x blh tdor prt mngeras mmg x selesalah...ke kiri ke kanan x selesa..pastu baru nk tutup mata terdengr bunyi "PLOP" pastu rasa cam air kuar aku paniklah..air apa...apalagi aku trs kejut Hubby dia bler dah tngok air kuar spontan bangun...aku pun belagak selamber je (pdahal dlm hati hanya thn yg tau hee.hee) dia pun panggilla mak aku slmt sblah bilik je hee.hee

Masa tu kul 3.15am kitaorg pun apa lg bsiapla...slamt hosptal ngn umah x jauh.kul 3.30am sampai kt hospital masa tu hujan...sampai sana nurse cek2 dia ckp dah bukak 7 cm trs bwa g labour room (kelam kabut la masa tu yer arr 7cm tu bile2 masa je blh bsalin....lps nurse ltkkan mesin CTG scan tuk cek nadi BB masa tu kul 4.15am nurse tanya kalo rasa sakit dan nk menran ckp ...kita ckp ok....aku mmg x rasa apa2 setakat rasa nyut2 tu cam mngeras tu aku rasa biasa je...kekadang aku terfikir cam ni ke rasa skt bsalin...enthlah ssh nk dgambarkan...aku mmmg x rasa skit subhanallah trima kasih cz dpermudahkan.kul 4.50am nurse dtg sakit tak? kita ckp sikit2 la...dia cek dah bukak penuh 10am...apa lg nurse ckp kalo rasa nk teran ..teran jgn than2...nak xnak teran jelah dgn 3 kali "PUSH" kuarlah heroku HAKIMY...tepat kul 5.10am berat 3.2kg kuat sgt suara dia...nyaring bygkan di subuh yg sunyi tu...di kejutkan plak ngn suara BB KIMI huh mmg gamatlah...Kimi BB pertama lhr pd hari tu alhamdulilah semua slamat...Trs terang aku ckp kelahiran pertama ngn ke 2 aku rasa mudah sgt...terima kasih ya allah cz memudahkan segalanya semoga putera dan puteriku ini akan jd seorg insan yg soleh & solehah kelak AMIN.



Note: Rasa kena jahit lg sakit dr sakit besalin itu yg aku rasa....selamat x kena jhit banya mmg seriauuu Tak taulah kalo org lain..bersyukur cz semuanya selamat.TERIMA KASIH YA ALLAH

    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...